Alltid är det något!

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Jag var bortrest på en weekendresa och naturligtvis är det då Plexus lyckas skada sig. Först drog han upp en liten skada på trampdynan vilket inte kändes så farligt men sedan har han även lyckats skada ryggen. Hur vet vi inte riktigt, men han får tramadol och rimadyl för smärtan så jag hoppas det ger med sig snart. I natt vilade han åtminstone ordentligt och var som vanligt när vi gick upp, men nu verkar han ha ont igen.
Jag förstår ingenting just nu men jag hoppas att det ska ge med sig snart. Han är röntgad och har tagit en massa prover, men det lutar åt att det är någon form av muskelskada. Jag är mycket nöjd med att ha valt att försäkra mina djur det kan jag dock säga!

DSC_0455red

Livet med Ammo rullar på. Han är fantastiskt på alla sätt och vis även om vi har en hel del att fila på. Idag kom han och satte sig i perfekt fotposition. Kan säga att det var jubel och belöning på det!
Vi passade även på att klippa klorna, något som den unge herrn inte alls tycker om och det berättar han gärna.. Det ska vi nog få ordning på tillslut det med!
Funderar på om jag ska introducera näringsspår idag, nu när det inte är så galet varmt ute längre. Första projektet ska dock bli att fästa upp gardinstången som Ammo drog ner innan min minisemester. Mer vild än tam, det är han allt.

Kommentera

