Äventyr på en söndag!

Igår spontan åkte jag och Erika till Frostavallen med hundarna för att gå på promenad. Vi gick en fin runda på knappt 3km. Vi passade även på att ha fikapaus precis vid sjön så att hundarna kunde passa på att bada lite. Yatzy är en riktigt badbrud, men även Ammo och Plexus tyckte det var ganska roligt att vara i vattnet. Jag tror faktiskt det var en av de få gånger jag sett Plex gå i frivilligt för att plaska lite.

DSC_0507red DSC_0511red

För att åka till frostavallen utan bil måste man ta tåget, och då måste man ju givetvis ta sig runt på Lunds centralstation. Plex är inte jätteglad i det hela, men går med på det mesta om jag säger åt honom. Amoo därimot är helt fantastiskt – han knatar glatt runt på perrongen och bryr sig inte ett dugg om folk och tåg. Vi passade även på att åka rulltrappa och jag insåg att det nog var första gången för Plexus med. Jag är så glad över att ha en hund som gör det jag ber honom om trots sina rädslor (och blir alltid så facinerad över att han trots ljud & sociala rädslor är hyffsat underlagsstark). Ammo var inte så rädd men skeptisk, och tänkte minsann inte hoppa upp på den där dumma trappan som rör sig. Efter lite övertalning (läs: Matte gick, så alternativet var att bli ensam kvar) så knatade han på och stod som ett ljus alla gånger.
Duktiga, duktiga Ammo!

DSC_0518red DSC_0541rep
På vägen hem fick vi vänta på bussen i stan och alla tre hundar tog sig en vilopaus på Clemenstorget, tämligen obekymrade över alla människor i omlopp.

Det var på det hela en fantastisk dag, men vi var alla ganska trötta när vi kom hem.

DSC_0580red DSC_0566red

Kommentera

