Utställningspremiär!

Jag & Ammo har spenderat hela helgen i Degeberga, där SDK Södra anordnat Svensk DobermannVinnar utställning & RM i Lydnad(jag har dock gjort en väldigt liten del – mina kära styrelsekamrater har dragit ett betydligt större lass). Jag har mest sprungit runt och varit virrig, eller sålt kakor. Ammo har fått hänga med på det mesta och har eg tyckt att allt utom att sitta i bur har varit okej.

Han är en riktig pärla och har varit hur trygg som helst i miljön. Att det brakade loss ett riktigt åskoväder på lördag morgon verkade inte bekymra honom alls – förutom att han blev blöt och kall.
Vi passade även på ställa ut som lite miljöäträning (av både valp och matte 😉 ) och jag tyckte det gick väldigt bra med tanke på hur lite vi tränat. Ammo tyckte kanske inte det var superroligt, men han ställde glatt upp på det hela ändå. Nu laddar vi om och ska träna mer inför uts på Lunds brukshundsklubb i sept – sen blir det nog inga fler uts på väldigt länge.

DSCN1749red DSCN1754redDSCN1769red

11846632_10152887058941707_6475253427487358600_n

Vi fick även se Faster Mimmi (Cape Secure Angels Kiss) ta hem vinsten i lk1 med fina poäng (1;a pris)  och även Rasmästar titeln i Lydnad!
Efter allt var avklarat så passade vi på att ta några bilder på Ammo, som var rätt trött på det hela – men hyffsat blev det iaf. Tur jag har Madlen och Marie som kan hjälpa mig med det där. Ammo fick avsluta helgen med att busa med kusin Dixie (Cape Secure Dixie Dew), vilket han tyckte var en perfekt avslutning!

11855776_10152889802706707_5666367162864235518_n

Under helgen har Plex legat hemma och myst med en sjuk Sanna istället, och utan att fråga honom tror jag han var mycket nöjdare med det än med att hänga i degeberga.

2 reaktioner på ”Utställningspremiär!

Kommentera

