Första kurstillfället med Ammo!

Jag har börjat på en grundkurs i tävlingslydnad på brukshundsklubben, och som alla andra gånger är det min vän A som är en av instruktörerna. Det känns tryggt på något sätt, för då vet jag att jag alltid kan bolla saker med henne efter utan att behöva förklara hur det gick till på kursen. Dessutom är hon ju såklart en grym instruktör!

Kursen började förra veckan, med teori så det var först denna veckan Ammo fick göra entré på klubben på riktigt. Det enda jag kan säga är att han är en helt fantastisk liten hund, han var totalt fokuserad på mig struntade helt i att det stod 10 pers runt om och tittade på. Att det både var lånat godis och lånad leksak kvittade med!
För någon annan är det kanske ingen större bedrift, men efter att ha gått på ett par kurser med den mer nevrotiskt lagda Plex – så är jag inte alls beredd på att det kan vara så enkelt.

Att han dessutom började bjuda ordentligt på beteenden istället för att sitta passiv var verkligen ett plus i kanten!
Gårdagens tillfälle gick mest ut på att visa våra hundar för resten av gruppen genom att leka med dem och sedan få hundarna att bjuda på egna beteenden. Alltid intressant att se på olika hundar, och vår grupp verkar vara ett riktigt toppen gäng!
Vårt enda problem är egentligen väntandet i bilbur som inte alls passar herrn. han tycker att jag ska plocka ut honom GENAST och det berättar han gärna – med stora bokstäver. Han låg dock tyst till och från igår, så det börjar nog ordna upp sig 😀

Ammo

Kommentera

