Vi måste skärpa oss Ammo & jag!

Vi ligger efter med träningen jag och Ammo. Jag var bortrest 5 dagar förra veckan och nu är jag typiskt nog sjuk. Det är tur att Ammo är lättlärd, så att vi förhoppningsvis kommer ikapp i helgen. Han slutar förövrigt inte att överraska mig. I måndags testade jag musmatte target för första gången, det tog 3 klick innan han sprang fram till den och stampade på den med båda framtassarna! Helt fantastiskt.

Eftersom jag är sjuk så har vi inte gjort särskilt mycket sen jag kom hem i söndagskväll (förutom kursen i måndags så klart) vilket har gjort båda hundarna ganska dryga här hemma. Det har hittats grejer, busats hejvilt och pipits av tristess – så idag fick jag skärpa mig och släppa dem på korpvallen. Jag passade även på att träna lite fritt följ med lillen.

ammo plex

Kommentera

