Idag var vi både bäst & sämst!

På förmiddagen idag så var Ammo riktigt billig, när han för första gången drog efter en kanin. Jag har fram tills nu haft nästan klockren inkallning, har kunnat stoppa honom när han startat upp på fåglar och så – men så idag hoppade det upp en kaninjävel (har jag sagt att jag HATAR kaniner?!) 1,5 framför oss och då var det kört. TJOHO sa Ammo och drog efter herr/fru kanin. Iväg bar det, fram och tillbaka och när den väl försvann så stannade Amm och spårade som bara den. Vittne till denna händelse var givetvis en mamma och hennes två barn. Skamsen kom jag trampande (och muttrandes väl valda fula ord) och fångade in den lilla lymmeln. Som tur var iaf varken mamma eller barn särskilt bekymrade över det hela utan de ville mest klappa Ammo – så hans straff blev tvångsklappning av barn (Ammo ville mest leta mer efter kaninen med min & Plex hjälp).

DSC_0321red

Nu på kvällen var vi på kursen igen, och idag gick det jävlar i det bra! Han gjorde snyggt frittfölj och har börjat förstå att han ska sitta när jag stannar!! (Det är något som jag på 3 år misslyckats att lära Plexus..) Han lyfte även apporten och bjöd på lite andra beteenden, men jag inser att vi verkligen måste träna in offknappen och att pausa. Han har en tendens att varva lite väl mycket ibland, så det är min bakläxa.

2 reaktioner på ”Idag var vi både bäst & sämst!

Kommentera

