Det går upp och ner

Det finns dagar när allting är fantastiskt med Ammo, och så finns det dagar när livet med en 8 månaders hund är pest och pina. Jag tycker alltid fruktansvärt mycket om honom men jag känner mig så otillräcklig ibland. Det känns som att jag varken lyckas uppfostra honom till en normalt fungerande hund, och som att jag aldrig lyckas ta oss vidare i träningen.
Jag vet rent rationellt att det är falskt, men ibland är det svårt att skaka av sig de tankarna. Tur att jag har en bra uppfödare att bolla med ibland, annars hade jag nog blivit tokig på riktigt.
Ammo är väl dock lyckligt ovetande om det hela, alltid något.

Han väger förövrigt hela 29kg numera, men jag tycker ändå att han är väldigt liten – antar att jag har fel på ögonmåttet. 😉
Bjuder på 2 dåliga mobilbilder från veckan med:

2 reaktioner på ”Det går upp och ner

  1. Precis så som du beskriver det känner jag med!
    Har en 9 månaders groenendael och det känns som jag misslyckas totalt ibland.
    Som om hon alltid kommer hänga i kopplet och i byxbenen.
    Alltid dra i koppel osv.
    Men jag ger inte upp 🙂 vi fortsätter träna och kämpa!

    Tack för ett bra inlägg!

    Gilla

Kommentera

