”The ships have come to carry you home”

 

Plexus

Nu finns han inte mer, min älskade livskamrat Plexus. Han hade plötsligt bestämt sig för att sätta sin nya kompis på plats, bet honom så hårt att en tand gick igenom nosryggen. Varför vet vi inte, men det var uppenbart att situationen inte fungerade – och dealen var att fungerade det inte så skulle han få somna in.
Jag är ledsen och besviken över att det inte fungerade, men jag tycker att hans nya familj gjorde vad de kunde & jag är glad att de följde det vi hade sagt.

Plex 1 Nov 002
Plex kom in i mitt liv i april 2012, en omplacering från en tjej som inte längre hade tid med en aktiv brukshund. Han hade sociala rädslor från födseln, men mig var han aldrig rädd för. Vi klickade direkt, och han följde mig genom vått och torrt förutom när det smällde. Han litade på att ingen hemsk människa skulle göra honom något ont när han var med mig och jag försökte vad jag kunde för att han skulle slippa vara med om obehagliga saker.

DSC_0287red

Vi gick ett par kurser tillsammans, och med en bättre förare hade han nog kunnat bli en ganska bra spårhund. Han ställde alltid upp på allt och gav aldrig upp. Lika bra som han var på att arbeta, lika bra soffsällskap var han och jag vet att G har sett många filmer/serier och sportmatcher med Plex som sällskap. Han var en fantastisk lekfarbror till Ammo och andra, och han lärde mig massor under våra år tillsammans.
Jag är oerhört ledsen för att hans resa är slut, men jag ångrar ingenting.

Plex & jag

Plexus 2011.05.01 – 2015.12.04

”Don’t say: «We have come now to the end»
White shores are calling
You and I will meet again”

Kommentera

