Utsliten hund och matte

I helgen har Ammo och jag kört slut på oss själva. Jag har arbetat en massa natt och knappt sovit, för att sedan åka iväg med SDK Södra för medlemsmöte och hundträning i inomhushall. Det var lika trevligt som alltid och Ammo var riktigt duktig.
Tydligen var hallen riktigt svår för hundarna, flera av de andra ville helst gå med nosen i backen istället för att fokusera på jobb. Jag blir alltid förvånad vilket fokus Ammo klarar av att hålla, så länge jag begär något av honom (ska dock sägas att även han dök ner med nosen så fort det inte hände något) – särskilt med tanke på hur ung han är. Vi tränade länge, även om vi pausade en hel del plus att vi åkte 40 min fullsatt tåg dit och hem, så Ammo var helt slut i hjärnan till slut. Trasig skulle man kunna säga 😉 Han blev fixerad vid löpdoft och stog mest och skällde i slutet och orkade varken arbeta, kampa eller ta det lugnt. Som ett övertrött barn på uppåtjack typ.
Jag är som sagt galet nöjd med hans prestation och han gjorde fantastiskt snygga apporteringar (VARFÖR FILMADE JAG INTE?) efter lite hjälp av Viktoria. Jag hade själv aldrig kommit på att IPO apporten skulle kunna vara lösningen för att han vill bära i kanten på apporten. Jag är så taggad på att träna mer nu och är redan anmäld för en träningshelg i mars.

Jag ska även säga att även om Ammo har en tendens att vara lite pipig när man åker tåg (tristess pipande) så lyckas han charma de flesta medresenärer och jag tror han gör ganska bra reklam för rasen.

DSC_0721red

Igår låg vi mest på soffan hela dagen, förutom en runda där han fick springa av sig och ett varv till stan för att lämna av J. Ammo verkade med njuta av en lugn och slapp dag – han behövde nog det för att ta igen sig.

Avslutade helgen med att ta en ”Luciabild” på kvällen.

DSC_0732red

Kommentera

