Snart nytt år

Tiden går verkligen fort, snart är det nytt år och snart fyller Ammo 9månader.
Sen sist har vi inte varit iväg och tränat, men vi har så klart kört endel träning på hemmaplan med varierat resultat 😉 Till och från går det riktigt bra, och Ammo gör ett par riktigt snygga ingångar till fotgåendet ibland – utan att han vet om det tror jag.

Vi firade jul hos mina föräldrar och det gick riktigt bra måste jag säga. Ammo far ju förvisso fram som en orkan, men han lyckades även ta det lugnt och jag avstyrde dessutom alla former av tjuveriförsök (inte för att det fick honom att ge upp, men ändå). Min bror har dessutom Downs och ”beter” sig inte som ”alla andra” men det var inte ett bekymmer enligt Ammo och de två var partners in crime under delar av julafton. Väldigt roligt att se eftersom min bror och Plexus var rädda för varandra.
Samuel & Ammo

Vi passade även på att gå en sväng i fina Dalby Söderskog (eller Dalby Hage som det heter för mig 😉 ). Kul sa Ammo, som släpade mig kors och tvärs över leriga stigar.

Nu i mellandagarna har vi även träffat Lina & miniaussiemixen Alice.Vi gick en lång sväng i skogarna kring Skrylle. Jag tror vi var ute i närmare 2 timmar och Ammo var väldigt nöjd och avkopplad när vi kom hem.  Det är skönt att vara ute i naturen helt enkelt. Vi var lite oroliga för att ha gått vilse ibland men det hade vi som tur inte 😛
Tyvärr blev det inga foton denna gången, men ska försöka åtgärda detta nästa gång!

Igår när vi var på rastningsrunda smällde det ordentligt, för första gången i år. Det är verkligen skillnad att leva med Ammo jämfört med Plex. Den av oss som reagerade mest igår var jag, Ammo tittade inte ens upp trots att det smällde – ena gången bara 15m ifrån oss. Det är SÅ SKÖNT att inte behöva vara beredd på en panikslagen hund hela tiden, och hur mycket jag än saknar Plex – så är det befriande att inte behöva bära på den stressen hela tiden. Att inte behöva planera promenaderna så mycket..

Avslutar med en bild på tomten Ammo:
CXAb_RRW8AEcEv8

 

Kommentera

