Ammos första nyår

Vi började dagen med att träffa Lina & Alice (där Ammo sovit över) för att åka till Järavallen direkt efter att jag gått av mitt nattpass. Vi gick en runda runt sjön där hundarna fick spring av sig lite. Jag hade egentligen tänkt fota, men som den trötta idiot jag var så tog det mig lång tid att förstå att jag stängt av autofokus = alla promenadbilder blev suddiga. Vi gick sedan till brukshundsklubben där vi fikade lite innan vi tränade lite med hundarna. Ammo är så jäkla rolig att ha att träna med. Tyvärr har jag inte så många bilder på Alice, pga det första misstaget och sedan tog batteriet slut.

När vi kom hem så sov vi ett par timmar, innan det blev lite festligheter här hemma. Ammo gled runt som vanligt och ville busa med folk, innan han tröttnade och gick och la sig för att sova. Han roterade sedan mellan att sova på mitt rum och i vardagsrummet.
Vid tolvslaget hängde han och jag i soffan, medans de andra stod på balkongen. Ammo var totalt obrydd, men tyckte väl att det var trist att inte vi var ute på balkongen med de andra. Vi har ju dock stora fönster mot balkongen som inte går att dra för, så han fick se en hel del raketer – det han orkade kolla på iaf. Han ville mest ha ostbågar 😉

Overall ett väldigt bra nyår, och idag har vi bara varit ute på korta kisserundor vilket även Ammo verkar ganska nöjd med också. Imorgon blir det tillbaka till det normala 🙂

En reaktion på ”Ammos första nyår

Kommentera

