MyDog 2016

I helgen gjorde Ammo premiär i storstan, inte för att han verkade ett dugg bekymrad över att sätta tassarna på Göteborgs centralstation efter 2h på ett tåg. Det första han gjorde var att kissa in lite revir på en stolpe, som sig bör när man är ung och självsäker 😉

När vi kom till stationen blev vi mötta av en tjej från ett forum och hennes hund Nikki. Vi hoppade på en buss och gav oss av till Hisingeparken där vi gick i skogen en bra stund innan vi släppte dem i en rastgård. Tjoho sa båda hundarna och trots att Nikki är en liten terrierblandras på 8kg så lekte de båda hur fint som helst. Nikki hoppade som en kängru på Ammos rygg och slängde sig i snön framför honom för att brottas. När vi mattar blev trötta gav vi oss tillbaka till bussen och jag åkte hem till J.

Ammo var en smula gasar när vi kom fram, men lugnade sig rätt snart och har överlag skött sig bra hemma hos J. Vi käkade och chillade på soffan alla 3, för vi var nog lika sega allihopa.

På lördagen åkte vi till MyDog, och vi träffade ett jättetrevligt par som hade flatte på vagnen. På mässan gled vi in snabbt via vetkontrollen, innan vi började kolla in alla utställare. Jag passade på att prova ut ett Hurtta täcke till Ammo som ska beställas hem när lönen kommer. Ammo var lyrisk över mässan men ville helst bara leka med alla andra hundar, så ibland skällde han på mig eller sjöng en klagosång för att få mig att ändra mig, till ingen nytta. Vi verkade dock ändå göra bra reklam för rasen och det kom flera som ville prata dobermann och var nyfikna på rasen. Alla öste beröm över Ammo som snällt lät sig klappas av alla som ville. Vi träffade även lite fler forumfolk och jag ska nog hem till en av dem o träna senare i vår. Ska bli superkul!

Efter ett par timmar var vi helt slut, så vi åkte hem igen. Jag tror i alla tre slocknade på soffan faktiskt, vilket inte händer så ofta. Insåg även att jag inte tagit en enda bild trots att jag hade kameran med mig 😦 Filmade dock en snutt när Ammo jagade snöflingor på vägen hem på avenyn.

 

wp-1452471537783.jpg

Så här trött blir man på MyDog.

Idag gick vi en tvåtimmars promenad innan det var dags att åka hem. Nu jobbar jag o Ammo sover förhoppningsvis hos hundvakten.

wp-1452469378923.jpg
Killarna spanar ut 😉
Kommentera

