Snö är livet

Ammo och jag njuter av all snö som kommit, och som dessutom legat kvar ett bra tag nu. Vi försöker vara där det är som mest snö, och vi hoppar och skuttar & kastar boll för att vad vi är värda, för här nere vet man aldrig hur länge den ligger kvar.
Igår var vi ute på promenad i 3 timmar, jag var rätt mör i benen efteråt men Ammo var lika pigg som vanligt. Hur han orkar förstår jag inte men det bådar ju gott för den dagen han faktiskt måste arbeta länge.
Det är långlinedags nu dock, för Ammo förträngde helt inkallningen igår och skulle minsann inte komma till mig alls. Fick till slut lura in honom med en boll för att få tag på honom, ironiskt nog hade jag kallat in honom på ett gäng kaniner en liten stund innan – utan några problem. Jag var dock oerhört tacksam när det 2 sekunder efter att jag lurat in honom plötsligt kom en joggare – som slapp få en vild dobermann efter sig. ”Fin hund” sa hon, och det tog mig en helt minut innan jag kopplade att det var någon jag faktiskt kände, och då hade hon försvunnit lång väg & Ammo tyckte att jag var en trist matte igen. Ibland är varken jag eller Ammo särskilt snabbtänkta tydligen.

Jag ska snart ta tag i både mig och Ammo, så ska vi köra lite inomhus träning eftersom det är kallt att så på appelplan, innan jag ska lämna av honom hos nattvakt och jag ska gå till jobbet. Fullt ös som vanligt helt enkelt 😉

 

DSC_0139redDSC_0153redDSC_0186red

5 reaktioner på ”Snö är livet

  1. Håller fullständigt med om att det är roligt med snö här nere!! 😊
    Tyckte dock mer om det när det var 7-9 minusgrader och vindstilla, då var vintern som bäst!👌Blask är inte så kul…
    Härliga bilder på din fina Ammo!
    Mvh Johanna

    Gilla

Kommentera

