Ibland är det skit men inte alltid!

Ammo har helt plötsligt, från en vecka till en annan, eskalerat i sin seperationsångest vilket gör att jag just nu har lite problem med att jobba. Han fungerar prima hemma hos J, men hos andra är han tydligen otröstligt.
Det är ganska stressande, eftersom jag inte direkt har råd att ta ledigt på obestämd framtid för att reda ut det och om jag bara får jobba ikapp mig lite så att jag kan ta det förbannade körkortet så borde allt lösa sig iom att jag kan hitta riktigt nattdagis då. Det blir nog en ond cirkel för Ammo, för han blir ledsen och låter -> folk försöker trösta honom alt få tyst på honom -> Han får uppmärksamhet och lite bekräftelse på att det är rätt hemskt att inte vara med matte = Han sjunger sin klagosång ännu högre och stressar upp sig ännu mer och så spinner det på så.
Nåja, jag har börjat utforma en plan nu. 1. Aktivera honom ordentligt 4-5dagar i veckan så han verkligen få jobba med hjärnan. 2. Mer regler och ramar 3. Bli tuffare hemma med att man minsann inte får trampa efter matte överallt, utan ibland får man vara i rummet brevid.
Jag tror det kommer lösa  sig, men det känns lite tufft just nu.

DSC_0232red
Mutade Ammo med kalkonvinge igår för att få lite lugn & ro 😉

Nåja, inte bara tråkiga saker händer här! I fm åkte jag med Lina & Alice till Revingehed för att gå en skön promenad i all snö och sedan la jag även ett spår. Det var inte långt, och fick inte ligga så länge iom att vi frös MEN vi gjorde det i alla fall. Ammo spårade finfint, särskilt med tanke på hur få gånger vi gjort det och han valde frivilligt bort kaninspåren. Nöjd matte alltså!
Promenaden var med väldigt mysig, Ammo fick igång Alice på bus, och de sprang stora rundor på heden. Skönt att verkligen kunna sträcka ut tror jag!
Vi trodde vi gick vilse med typ, men det var mest vi som var virriga. 😉

DSC_0268redDSC_0237red

Nu ska jag vila min trötta rygg tror jag, och sedan ska jag köra lite lydnad med Ammo för att verkligen låta honom jobba idag. Jag hade egentligen tänkt åka och hjälpa en bekant leta efter sin tik som är på rymmen, men om jag ska kunna arbeta imorgon får jag stå över – jag har trots allt varit sjukskriven 2 dagar.

DSC_0292redDSC_0242red

 

Kommentera

