Den rosa dobermannligan tränar!

Idag har jag varit på brukshundsklubben med Eileene & Kira och Jonna & Frigga för att träna lite, fast kanske mest för att hänga lite med ett supertrevligt gäng och få snacka lite skit 😉

DSC_0817red
Frigga kollar in vad Eileene har med sig.

Vi körde budföring med alla tre hundarna, Kira kan hela momentet, Frigga har gjort det någon gång innan och Ammo fick testa för första gången.
Alla hundar var väldigt duktiga måste jag säga, även om det tog några rundor för Ammo innan poletten trillade ner att man kan springa FRÅN matte med! Att man skulle stanna och gå in i fotposition tog också någon vända innan han kom på det. Tur han är lättmutad med godis iaf!

Jag passade även på att köra lite kryp och hopp över hinder. En dag ska det nog bli folk av oss med 😉 De andra tränade lite framförgående med, ett moment som jag än så länge inte kommit mig för att ta tag i. Vi har ju som tur är gott om tid på oss!

DSC_0906red
Söta Frigga!

Jag kan fö. inte sluta skratta åt ena bilden på Ammo, han ser ut som en gigantisk tax när han ska springa ifrån E!

Kommentera

