Födelsedagsträning i solen!

Idag fyller jag hela 27 år, jag undrar hur jag blev såhär gammal (jag var ju nyss 20 liksom??) och det firade jag genom att åka till brukshundsklubben tillsammans med Thea, Jonna & Frigga.
Vi körde lite agility uppblandat med ganska mycket fotgående och resten var mest att tramsa runt på plan och vi hade väldigt roligt!
Ammo var även han väldigt duktig förutom att han drog ett ärevarv på planen efter en fågel – men i övrigt var han en stjärna. Jag tror det bor en liten agility stjärna i honom, synd bara att matte inte tycker det är värt att tävla i. Det räcker med att tramsa runt i tunnlar och hinder liksom!

DSC_0316red
Frigga, hunden som enligt matte inte kan platsliggning 😉
DSC_0370red
Varför hoppa nära när man kan hoppa långt?

Thea fick leka paparazzi igen så som vanligt har jag massvis med bilder från idag, så de kommer längre ner i blogginlägget.

Vi tog en fika paus, där alla fick fika så klart, för att hämta andan och njuta av det underbara vädret! Det början minsann bli dags att investera i ett par shorts som man kan träna i, det får dock bli nästa månad – för denna månaden har jag shoppat lite för mycket 😉


Efter fikan så tränade vi lite till innan det var dags att röra sig ifrån klubben. Vi hade turen att möta hundförarna från polisen som skulle träna, och vi ångrar i efterhand att vi inte stannade för att kolla mer!
När vi kom till tågstationen så tänkte vi att hundarna kunde få busa i rastgården i väntan på tåget, men tyvärr var de så trötta att när de sprang så missförstod de varandra och stackars Frigga sprang rätt in i en sten och blev halt. Jag hoppas att hon snart är på banan igen! Vi håller tummar och tassar för det iaf!

2 reaktioner på ”Födelsedagsträning i solen!

  1. GRATTIS på födelsedagen!🎉🎈🎉
    Ett alldeles utmärkt sätt att fira sin födelsedag på!! 👍😊
    Jätte fina bilder.
    Mvh Johanna

    Gilla

Kommentera

