Träning & besök i Snogeholm

Den 13 Maj var jag och några vänner från ett forum ute och tränade på brukshundsklubben tillsammans. Vi är en blandad skara, men vi har väldigt roligt ihop. Ammo var väldigt fin och vi gjorde det snyggaste fotgåendet hittils, nu ska jag bara lära mig att svänga med istället för att bara gå rakt fram. Jag fick Lina att filma lite fotgående & kryp i slutet, men då hade vi varit där i 2h i värmen så av den anledningen ser det periodvis lite oengagerat ut. Jag måste verkligen börja utmana mig själv och Ammo mer i träningen. Mitt största problem är att jag lätt fastnar på en punkt och trampar kvar på samma ställe.

I Tisdags åkte jag till Lina i Snogeholm för att gå en härlig tur i skogen. Det är något med Snogeholm som får Ammo att fullständigt checka ut – han blir helt okontaktbar och ska bara springa som en idiot och jag förstår inte vad det är. Nåja, inne i skogen släppte det mesta och vi hade väldigt trevligt. Jag hade så klart kameran med mig så vi kunde ta lite fina bilder!

Ammo har ju fått ett nytt hansband från VLD Sweden som vi var tvunga att modella lite 😉 Jag har även köpt en ny hurtta väst med Cape Secure loggan tryckt i guldtext, som syns lite på filmen från träningen.

Vi la även spår till hundarna, men Ammo var tyvärr lite ofokuserad – Alice var därimot superduktig!

DSC_0094red
Ammo i sitt nya halsband
13133275_10153372254666707_8885370780202087622_n
Nya västen, med lite reklam för min uppf!
Kommentera

