En sväng till Lomma!

DSC_0160red
Ett förvirrat gäng som har badat!

Efter att ha arbetat 2 nattpass på raken och inte fått träffa Ammo någonting så fick jag med mig Thea & Malte till Lomma för att plaska lite i havet. Det var faktiskt ganska skönt i vatten (eftersom det är så långgrunt) så jag önskar att jag hade tagit på mig mer badvänliga kläder!
Ammo gillar att bada, vilket för min del är rätt ovant eftersom Plexus hatade det, så att inte behöva övertyga hunden om att det är skönt att gå ner i vattnet är en viss kontrast. När man badar med Ammo är det snarare tvärt om, att passar man sig inte så kommer man släpas efter honom i vattnet 😉 Jag vet dock inte hur han kommer reagera på när det blir djupare, då jag som sagt inte hade badkläder på mig den här gången och så vill jag ha flytväst på – för säkerhets skull!

Malte var därimot inte lika övertygad om att det var skönt i vattnet (flytväst till trots) och efter att ha plaskat lite så vägrade han helt sonika att doppa sig mer. Det var ett jävla trams i hans ögon tror jag. Fördelen med detta var iaf att Thea kunde fotografera mig och Ammo när vi plaskade omkring 😉

En sak som är säker att blir sommaren fortsatt varm, så kommer vi spendera ett par dagar här med bad och glassätande! Jag tänkte även se om vi kan träna på att simma 🙂
Tips på bra flytvästar mottagsgärna!

DSC_0065red
Ammo njuter av havet!
Kommentera

