Lydnadsträning i solen!

DSC_0105red
Mitt lyckopiller ❤

I igår slängde jag iväg en förfrågan om någon ville träna med mig på brukshundsklubben och jag fick faktiskt två svar! Så sagt och gjort så åkte vi dit för att träna.
Jag var där innan alla andra då jag varit på iväg på annat innan, och då hann jag köra lite apportering och hopp i min ensamhet. Ammo är ju inte helt pålitlig lös som det är nu – så då är det skönt att köra de grejerna när man är ensam – för skulle han dra så händer det inte så mycket mer än att han springer runt liksom.

När Thea & Maria kom så tränade vi mer på greppande av apport, fotgående & kryp. Det känns på det hela taget som att jag börjar få ihop fler och fler moment även om det är en lång bit kvar till tävling. Jag satsar på att starta nästa år eller så (om jag vågar mig ut).

Vi spenderade så klart mycket av tiden på plan med att fika och snacka skit med som sig bör när man tränar med trevliga människor! Att man sen inte orkar hålla på så länge i stöten när det är 25 grader varmt gör ju sitt till med.
Även Malte & Eski var två duktiga hundar – även om jag inte hann kolla på allt de hittade på! Jag fick iaf för första gången se Malte kampa på riktigt och jag fick även testa på att kampa med Eski inför hans BPH.
Allt som allt hade jag väldigt trevligt! (och eftersom Malte inte vill träna så mkt som vi andra så hade Thea händerna fria för att fota!)

DSC_0317red
Knähund i stort format 😉
Kommentera

