Familjeträff & MH!

I helgen har Ammo och jag varit hemma hos Ammos uppfödare utanför Linköping.
Eftersom jag är körkortslös så behövde jag värva någon för detta äventyr, och som tur är ville världens bästa Eileene & Kira åka med oss till Camilla.
Vi började resan redan på fredag kväll när vi åkte hem till Eileene i Tyringe för att sova över. Ammo var rätt gasad över att sova borta och vaknade med jämna mellanrum för att berätta för mig att ”Matte, det bor saker i skogen!!”. Det märks ibland att han är mer stadshund än lantishund 😉
Vi åkte sedan på lördag morgon norrut. Ammo som i vanliga fall gärna sjunger en klagosång/skäller och allmänt håller låda höll faktiskt truten största delen av resan. Han lät en stund när vi körde iväg, sen sov han mest hela tiden och klagade bara när han skulle byta sovställning.

När vi kom fram till Camilla så satt vi en lång stund och snackade skit tillsammans med några andra valpköpare (och Camilla plus Peter såklart) en lång stund, dessutom fick vi prima lunch och fika.

Efter allt snack (som är svårt att bryta sig ifrån för alla är så trevliga) så fotade vi grabbarna lite. Ammo är ju ingen modell direkt – och det finns en anledning till varför jag inte har några ståbilder på honom men skam den som ger sig!

13417520_1299941043351004_7220403085056616374_n
Foto: Camilla Dahlgren / Cape Secure
13418787_1299941040017671_3759658646949328649_n
Foto: Camilla Dahlgren / Cape Secure

Vi hann även träna lite med hundarna, Ammo fick gå ett kort näringsspår och sen fick jag se Camilla träna lite med Patron, och en av de andra bröderna fick med träna lite. Vi hjälpte även till med att bygga MH banan innan vi käkade middag seeent på kvällen, och då hann vi prata lite till 😉

Eileene och jag sov på ett ställe ganska nära, där vi bodde finfint! Vi fick även en bra frukost söndag morgon innan vi åkte hem till Camilla igen för att gå MH! Jag hade tur och fick se alla utom en bror som var där, då vi var tvugna att åka hem till Skåne igen. Är supernöjd med Ammos MH som visar att han är en obrydd och rätt modig liten skit, precis som jag alltid tyckt! Nedanför ser du protokoll & film:

AmmoMH

Jag har även fått valpgosa med Ammos halvbror Terrorzone’s Zuper på 11v. Blev såå valpsjuk igen!

Over all en helt fantastik helg, och jag måste se till att hälsa på igen i sommar!

2 reaktioner på ”Familjeträff & MH!

Kommentera

