Riksläger 2016

Förra veckan åkte Ammo & jag upp till Backamo för att hänga på Dobermannklubbens riksläger, och som hjälp för att ta mig dit fick jag skjuts av snälla Therése (som har schäferkennel) mellan Ljungskile & Backamo.

I nästan 5 hela dagar så tränade vi hund, snackade skit och åt god mat ihop hela dobermanngänget! Vi var dock ovanligt få detta året, och var väl ca 15 stycken bara – varav 8 stycken i IPO gruppen (om jag inte räknat fel). Vi var en ganska blandat grupp, några som aldrig testat skydd innan och så några som både tävlat högt med andra hundar plus att hundarna de hade med sig kört IPO 3.
Jag har träffat de flesta som var med på lägret innan, men det var även några nya ansikten så bara det var väldigt roligt.
Jag har som sagt aldrig testat på skyddet innan men har alltid tyckt det verkar roligt och det var det verkligen (och det tyckte Ammo med!)

PicMonkey Collage
Zuzi & Lisen

Jag lärde mig väldigt mycket, både av att köra Ammo & av att kolla på de andra. Vi pratade om att träna hund beroende på ras/mentalitet, hur man kampar med hunden, hur man lär in saker, korrigeringar m.m.

Vi hann även med att ha medlemsmöte och utdelningen av trofeér under dagarna, och så klart det obligatoriska dobbisrace:t. För Ammo och mig är problemet med race:t att tiden stoppar när man har hunden i halsbandet, för Ammo är snabb som en liten vessla – men vi har dålig inkallning och broms så han passerar gärna förbi mig innan han kommer tillbaka och kan fångas. Måånga sekunder som ryker där 😉

PicMonkey Collage3
Ita, Lupo & Zicko

Jag vill tacka alla för ett trevligt läger! 🙂

PicMonkey Collage2
Ita & Zuzi

Avslutar med en film på Ammo under lägret, och vill man se ännu fler bilder tycker jag man ska gå in på Madeleines blogg där det finns ett gäng fina bilder till! 🙂

Kommentera

