Spänning i tillvaron!

På vägen hem från hundvakten nu på kvällen så kom det 2 små hanhundar springande lösa mot mig och Ammo. Jag fattade direkt att de var på rymmen, då de hade ihoptrasslade flexin hängade efter sig.
Först sprang de in i hundrastgården vid oss (det var dit de var på rymmen) men ångrade sig när de såg Ammo. De båda var rätt kaxiga och ville väldigt gärna bråka lite med Ammo. Jag var rätt tacksam över att jag hade helstrypet på istället för sele så jag kunde hissa upp Ammo i halsbandet och hålla småhundarna borta med fötterna. Den ena av dem fick sig en spark i sidan – men han verkade inte bry sig nämnvärt. Ammo fick bli halvstrypt eftersom han gärna hade gjort så att det var den sista gången de muckade med en annan hund, och det kändes rätt onödigt..

Småhundarnas matte kom springande och bad så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade. Shit happens säger jag, och så länge man ber om ursäkt är jag lugn.
De hade tydligen dragit för henne när hon (precis som vi alla gör ibland) gått i andra tankar på promenaden.

Ammo tyckte att när de var infångade så var de inte längre värda hans energi och han tyckte vi kunde fortsätta röra på oss istället. Duktig hund ❤
Jag som egentligen frös på promenaden blev iaf varm med, och matten till hundarna fick kvällsmotion när hon fick sprinta efter sina hundar 😉

4 reaktioner på ”Spänning i tillvaron!

  1. Skönt att dett gick så bra!
    Samtidigt blir jag så otroligt glad läsa din reaktion! Att sådant faktiskt kan hända oss alla. Annan sak när det är slarv men här var det ju helt klart ren otur.
    Duktig kille din som ”släppte” snabbt.

    Liked by 1 person

    • Ja, ber bara folk om ursäkt så är jag rätt snäll faktiskt 🙂
      Alla kan vi ha otur! Sen är det väl klart man är lite snällare när man har en hund som inte lär bli skadad av det hela.

      Gilla

Kommentera

