Avslutning på kursen

Hela hösten har Ammo och jag gått på en fortsättningskurs i lydnad, vilket har varit precis det jag behövt för att komma vidare i träningen. Vi har varannan måndag setts och tränat med ett jättehärligt gäng!
Jag känner framförallt att vårt fria följ har lossnat och det börjar bli riktigt bra, nu är det mest jag som måste torrgå så jag lär mig svänga och ha rätt attityd så kommer Ammo hänga på!
Vi är även nästan klara med apporten, det är mest avlämnandet som måste ordnas. Jag börjar även känna att jag kan lita på honom att han inte kommer dra från mig bara för att han arbetar lös. Superhärlig känsla!

Vi avslutade i måndags med att ha lite ”träningstävling”, dvs vi körde vissa moment under tävlingslika förhållanden. Jag valde att kedja ihop ett helt fritt följ och avsluta med apporten, belönade dock loss apporten själv då inte hela momentet är färdigt.

Är nästan sugen på att tävla 2017, måste bara lära mig de nya reglerna..

Kommentera

