Äntligen sommar!

First off, ursäkta bloggtorkan. Jag är tyvärr lite av en periodare och dessutom har jag mått lite dåligt under våren – så orken att blogga har varit minimal. Nu när solen har kommit fram och allt runt om kring sig har lugnat ner sig så har min träningsmotivation och energi kommit tillbaka.

Jag har till och med gått så långt att jag planerat lite tävling i höst (bara startklass lydnad dock) för att få något att träna mot OCH för att få ordning på mina egna nerver. Som hjälp har jag Elise, som är min personliga tränare och figurant nu när Kokos är mammaledig. (Letar du schäfervalp, kolla in kennel Demonens)
Tråkigt för henne att inte ha hund, men perfekt för mig som har all uppmärksamhet från världens bästa träningskompis!

Idag har vi åter varit på klubben och tränat, delvis vanlig lydnad och även lite skyddslydnad eftersom vi inte har möjlighet att vara med på IPOkurs förrens i september. Vi arbetar mest med att få Ammo att lyssna på mig fast det står någon med bitkudde i mitten, så att jag har kontroll. Sånt som vi arbetat med på kursen alltså, något annat vågar jag inte pilla med utan figurant liksom. Ja och så fjantar vi ju lite ibland – man måste faktiskt få lite kul också! Ammo var iallafall väldigt duktig och visade inga tendenser till att dra ifrån mig trots att han var lös ❤

(mycket farlig hund 😉 Tack Thea för fotona!)

 

Kommentera

